Azlan blir distributör för Watchguard i Norden

Report this content

Azlan blir distributör för Watchguard i Norden Azlan, en av Europas ledande distributörer av nätverksprodukter och oberoende utbildningsorganisation, har skrivit avtal med Watchguard Technologies Inc. kring distribution av säkerhetsprodukter i Norden, samt Storbritannien, Tyskland, Schweiz, Tjeckien, Italien och Österrike. Initialt innefattar avtalet distribution av Watchguards produkter, Firebox, Vclass ServerLock och AppLock, till Azlans återförsäljare i Norden och sex EU-länder. I nästa steg kommer Azlan även ta hand om utbildningsdelen. Det var ett naturligt steg för Watchguard att välja Azlan som distributör med tanke på deras expertis inom företagsmarknaden, förstklassiga distributionsmodell och logistik. Bra marknadsföring och support var andra två viktiga parametrar för affären, säger Pierre Blom, Försäljningschef i Norden, WatchGuard. Azlan fortsätter att utöka utbudet inom säkerhetsområdet där detta avtal kommer att följas av fler. Vi tyckte att Watchguard kunde erbjuda två intressanta produktlinjer som innebär ett starkt komplement till vår existerande produktportfölj, kommenterar Anders Cederberg, Country Manager, Azlan Sweden. För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Cederberg Pierre Blom Country Manager, Azlan Försäljningschef, WatchGuard Scandinavia Technologies Tel: Tel: 0708-86 40 42, 08-470 27 00 08-6552673, 070-5357826 E-post: E-post: anders.cederberg@azlan.se pierre.blom@watchguard.com Azlan är Europas ledande distributör av nätverksprodukter och den största oberoende utbildningorganisationen för teknisk certifiering. Bolaget täcker över 90 procent av nätverksmarknaden och finns representerade i 15 europeiska länder. Azlan har tre affärsområden: Products, Training och Services. Utbudet täcker alla stora leverantörer av nätverksprodukter och mjukvaror, såsom Alcatel, Cisco, Enterasys, Nortel, Microsoft, Novell och WatchGuard. Målsättningen är att göra det snabbt, enkelt och vinstgivande för systemintegratörer och återförsäljare att arbeta med nätverkslösningar. Se vidare www.azlan.se WatchGuard (Nasdaq: WGRD) är en ledande leverantör av dynamiska och omfattande säkerhetslösningar för Internet som är utformade för att skydda företag som använder Internet för e-handel och säker kommunikation. Företaget är en pionjär när det gäller plug-and-play- maskinvara för Internetsäkerhet, Firebox, och säkerhetsprogram för servrar. WatchGuards innovativa LiveSecurity Service gör att företag och användare kan hålla säkerhetssystemen uppdaterade. Samtidigt tillhandahåller programvarorna ServerLock och AppLock/Web säkerhet för serverinnehåll och tillämpningar, vilket skyddar viktiga tjänster och värdefull information från såväl obehörig som oavsiktlig åtkomst eller användning. Se även www.watchguard.com om du vill veta mer. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/19/20020919BIT00280/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/19/20020919BIT00280/wkr0002.pdf