• AZLAN/

Azlan köper Horizon - blir genom förvärvet marknadsledare på Cisco-utbildning i Norden

Report this content

Azlan köper Horizon - blir genom förvärvet marknadsledare på Cisco- utbildning i Norden Azlan Scandinavia meddelade idag att förvärvet av den Europeiska utbildningsdivisionen inom Horizon Technology Group är formellt klart och att de två företagen inlett en integrationsprocess. Genom förvärvet är Azlan därmed marknadsledande på Cisco-utbildningar i Norden och samtidigt Ciscos största utbildningspartner i regionen. Förvärvet innebär också att antalet utbildningscentra i Norden utökas till åtta. "Förvärvet av Horizon öppnar en rad spännande möjligheter för oss och våra kunder", säger Azlans Sverigechef Anders Cederberg. "Nu slår vi ihop två mycket väl fungerande utbildningsenheter till en, det innebär naturligtvis att vi kan erbjuda både bättre bredd och djup eftersom lärare och resurser kan hanteras på ett mer optimalt sätt. Vinnarna blir i slutändan våra kunder som kommer att få större möjlighet att vara med och påverka våra utbildningsprogram." Aktuella kursprogram som sträcker sig från grundkurser till de allra högsta certifieringsnivåerna kommer att genomföras som planerat. "Det är först inför nästa år som de fulla effekterna av förvärvet kommer att börja synas", fortsätter Anders Cederberg. "Inför 2003 kan vi erbjuda en kompetensnivå och en flexibilitet som ingen av våra konkurrenter kan matcha". För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Cederberg, Country Manager, Azlan Scandinavia Tel: 0708-86 40 42 Tel: 08-470 27 00 E-mail: anders.cederberg@azlan.se Om Azlan Azlan är Europas ledande distributör av nätverksprodukter och utbildningar. Målsättningen är att göra det enkelt, snabbt och vinstgivande för systemintegratörer och återförsäljare att förse sina kunder med nätverkslösningar. Företagets policy är att aldrig sälja direkt till slutkund, även utbildnings- och serviceutbud når också större delen av marknaden genom indirekta kanaler. Azlans utbud täcker alla stora leverantörer av nätverksprodukter och mjukvaror. Att arbeta med Azlan innebär ett nära partnerskap som grundar sig på kompetens, tillit och ömsesidig lönsamhet. www.azlan.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/29/20020829BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/29/20020829BIT00420/wkr0002.pdf