Bergman & Beving återköper egna aktier

Bergman & Beving återköper egna aktier Styrelsen i Bergman & Beving har beslutat att utnyttja det bemyndigande styrelsen erhållit av bolagsstämman att förvärva aktier i bolaget. Förvärv kommer att ske på Stockholmsbörsen. Enligt styrelsens beslut skall högst 1 271 000 aktier förvärvas och förvärv skall ske under perioden fram till nästa ordinarie bolagsstämma. Bergman & Beving AB har tidigare ingått aktieswapavtal med Handelsbanken innebärande att anskaffningskostnaden efter avräkning enligt swapavtalet blir 41,35 SEK per aktie. Bolaget innehar sedan tidigare 765 200 aktier av serie B. Syftet med att förvärva egna aktier är att ge styrelsen ytterligare ett instrument att använda i arbetet med bolagets kapitalstruktur samt att möjliggöra förvärv genom betalning med egna aktier och för att säkerställa bolagets åtaganden för utgivna personaloptioner. Stockholm den 16 maj 2002 BERGMAN & BEVING AB (publ) För ytterligare information kontakta: Anders Engström, Direktör, telefon 08-660 10 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/16/20020516BIT00940/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/16/20020516BIT00940/wkr0002.pdf