Bergman & Beving överlåter egna aktier

Bergman & Beving överlåter egna aktier Styrelsen i Bergman & Beving AB har med stöd av bemyndigande från bolagsstämman beslutat överlåta 1 000 000 aktier av serie B i Bergman & Beving till TengTools Holding SA, Luxemburg, som dellikvid för varumärken och andra immateriella tillgångar i samband med förvärvet av TengTools International Co. Ltd, Taiwan. Överlåtelsen av aktierna sker till ett pris motsvarande börskursen för de överlåtna aktierna den 3 juni 2002. Baserat på aktiekursen den 15 maj 2002 var detta värde cirka 49 MSEK. Överlåtelse av aktierna skall ske den 3 juni 2002. Syftet med förvärvet är att Bergman & Beving förstärker sin position som en ledande helhetsleverantör av verktyg och förnödenheter till industri- och byggsektorn i norra Europa. Genom förvärvet av TengTools får Bergman & Beving-koncernen tillgång till ett mycket starkt varumärke inom högkvalitativa handverktyg. Stockholm den 28 maj 2002 BERGMAN & BEVING AB (publ) För ytterligare information kontakta: Stefan Wigren, VD, telefon: +46-8-660 10 30 eller Anders Engström, Direktör, telefon: +46-8-660 10 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/28/20020528BIT00740/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/28/20020528BIT00740/wkr0002.pdf