Bergman & Beving överlåter varumärket Järnia

Bergman & Beving överlåter varumärket Järnia Varumärket Järnia lanserades av Järniakedjan 1968. I samband med Bergman & Beving ABs förvärv av Järniakedjans tidigare inköpsorganisation Engros AB Ferro 1994 övergick även det formella ägandet av varumärket till Bergman & Beving. Järniakedjans nyttjande av varumärket har sedan dess reglerats via avtal. Som ett led i en förstärkning av relationerna med Järniakedjan som kund har Bergman & Beving AB överlåtit varumärket Järnia till Järniakedjan AB. Överlåtelsen sker på ömsesidigt förmånliga villkor och efter en ingående dialog om varumärkets framtid. Överenskommelsen ses som en naturlig del av det långa och nära samarbetet mellan Bergman & Beving och Järniakedjan. Överlåtelsen av varumärket Järnia har ingen påverkan på Bergman & Bevings resultat eller finansiella ställning. Stockholm den 11 april 2002 BERGMAN & BEVING AB (publ) För ytterligare information kontakta: Mats Karlqvist, Direktör - Investor Relations, telefon 08-666 97 40 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/11/20020411BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/11/20020411BIT00160/wkr0002.pdf