Ny organisation i Bergman & Beving

Ny organisation i Bergman & Beving I syfte att öka fokus på koncernens kärnverksamheter förändrar Bergman & Beving sin organisation fr.o.m. den 1 april 2002 enligt nedan. [REMOVED GRAPHICS][REMOVED GRAPHICS] · De kärnområden som tidigare ingick i affärsområde Tools lyfts nu upp och blir direktrapporterande delkoncerner till moderbolaget. Fyra av delkoncernerna har nischade affärsidéer med följande produktinriktningar: · Luna - Verktyg och maskiner · Skydda - Personligt skydd · Essve - Fästelement · Gigant - Ergonomiska arbetsplatsutrustningar Den femte delkoncernen, Tools Integration, ansvarar för samordning av övriga delkoncerners aktiviteter i relation till återförsäljare samt bedriver konceptutveckling för dessa. Förutom de fem delkoncernerna etableras ett tjänstebolag, IT & Logistik, med ansvar för utveckling och samordning av delkoncernernas behov av IT- och logistiktjänster. · Affärsområde MediTech behåller sin nuvarande struktur. · Totalt sju bolag, vilkas verksamhetsinriktningar antingen ligger utanför kärnområdena i Tools respektive MediTech eller befinner sig i ett tidigt utvecklingsskede, samlas i en ny delkoncern under namnet Development. · Koncernledningen för Bergman & Beving förstärks med civilingenjör Carl Johan Lundberg, tidigare affärsområdeschef för Tools. Stockholm den 20 mars 2002 BERGMAN & BEVING AB (publ) För ytterligare information kontakta: Stefan Wigren, VD och koncernchef, telefon 08-660 10 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/20/20020320BIT01150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/20/20020320BIT01150/wkr0002.pdf