B3 Consulting Group förstärker styrelsen med Kristin Lindmark och Anna Hjertstedt

Vid den årliga stämman den 16 maj valdes Kristin Lindmark och Anna Hjertstedt in som nya ledamöter i B3 Consulting Groups bolagsstyrelse. Kristin Lindmark har en mångårig bakgrund inom IT och ledarskap inom finansområdet och arbetar idag som Chief Information Officer för SPP Pension & Försäkring. Anna Hjertstedt har lång erfarenhet inom rekryteringsbranschen, executive search samt executive interim management och arbetar idag som VD för Impact Executives.

- Jag är verkligen glad att Kristin Lindmark och Anna Hjertstedt nu förstärker B3s styrelse. Både Kristin och Anna tillför ny och mycket värdefull erfarenhet inom bland annat digitalisering, IT Management och rekrytering som kommer vara en viktig tillgång på B3s fortsatta tillväxtresa, säger Sven Uthorn, VD och Koncernchef för B3 Consulting Group.

Kristin Lindmark har en civilingenjörsexamen i Informationsteknologi och har tidigare arbetat som Head of Digital & mobile SPP, Nordic Head of Project office inom P&T Commercial på If, samt som IT- och Managementkonsult på Accenture. Idag arbetar hon som Chief Information Officer för SPP Pension & Försäkring. Anna Hjertstedt är nationalekonom och samhällsvetare och har tidigare arbetat inom executive search för Alumni, Harvey Nash samt Key Account för 24/7 Media Europé och AB Conductive. Idag är hon verksam som VD och Founding Partner för Impact Executives.

B3s styrelse har nu utökats med en person och utgörs av Henrik Holm (ordförande), Alf Blomqvist, Marika Skärvik, Sven Uthorn, Kristin Lindmark och Anna Hjertstedt.

För mer information, kontakta:
Sven Uthorn, VD och koncernchef för B3 Consulting Group AB. Tel: 0708-993 670 E-post: sven.uthorn@b3.se

B3 Consulting Group är ett av Sveriges snabbast växande konsultföretag och har idag över 600 medarbetare. Vi hjälper Sveriges främsta företag och organisationer att skapa morgondagens möjligheter med hjälp av digitalisering och verksamhetsutveckling. Vi strävar också efter att bygga upp en företagskultur som värdesätter våra olikheter, erfarenheter och gemensamma energi. Nöjda kunder tillsammans med toppresultat i Great Place To Work (GPTW) och fem DI Gasell-utmärkelser ser vi som ett kvitto på en hållbar framgångsmodell. Omsättningen 2018 uppgick till 726,3 MSEK, med ett rörelseresultat på 47,1 MSEK. Kontor finns i Stockholm, Borlänge, Gävle, Göteborg, Jönköping, Linköping, Malmö, Sundsvall, Örebro och Warszawa. B3 är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.b3.se