B3 Consulting Group tar hem två prestigefyllda utmärkelser på Stora Karriärdagen 2024

B3 Consulting Group utsågs till Årets Employer Branding-företag och Pernilla Brolin, Head of People & Culture på B3, vann titeln Årets HR-chef 2024 på den Stora Karriärdagen som arrangerades av Karriärföretagen igår den 9 oktober.

– Vi är oerhört glada och stolta över att vårt dedikerade arbete för att skapa en engagerande och inspirerande arbetsplats belönas med detta prestigefyllda pris. Det är också väldigt roligt att vår strävan att våga sticka ut och att engagerat kommunicera aktiviteter inom bolaget uppmärksammas. Tack vare våra medarbetares engagemang och vår gemensamma kultur av delaktighet och innovation har vi nått dessa framgångar, säger Katarina Lundqvist, Head of Communications & IR.

- Jag är både ödmjuk och glad att ha vunnit Årets HR-chef inom kategorin IT! Tack bästa People & Culture teamet och alla underbara ledare och medarbetare inom B3, detta pris är vårt tillsammans. Det är en glädje att få arbeta på företag som arbetar målmedvetet för att ha en kultur som bygger på delaktighet och samarbete, med högt i tak och stor frihet, och där välbefinnande och lärande är viktiga ingredienser, säger Pernilla Brolin, Head of People & Culture

Nomineringarna lyder:

Årets Employer Branding Företag:
Denna arbetsgivare har på ett mycket tydligt, trovärdigt och övertygande sätt arbetat med employer branding frågorna. Initiativen är många, och ökningen av attraktivitet tydlig. Vi får intrycket av att hela företaget är engagerat i frågan. Företaget är ett väldigt bra exempel på hur ett stort kollektivt engagemang skapar starka resultat. Karriärföretagen vill därför nominera B3 till Årets Employer Branding-Företag.

Årets HR Chef
Denna person har på ett mycket starkt sätt lyft sitt företags kännedom, intresse och attraktivitet som arbetsgivare under flera år. Hon har gjort detta genom att etablera frågan i ledningen men kanske framförallt genom sin ledarstil där hon initierat ett högt tempo i frågorna med tydliga och breda aktiviteter. Hon har dessutom lyckats hålla frågan så att stark kontinuitet skapats i den. Denna person är därför en sann förebild genom det hon åstadkommit. Karriärföretagen är därför stolta att nominera Pernilla Brolin till Årets HR Chef 2024.

B3 Consulting Group är stolta över dessa erkännanden och ser fram emot att fortsätta utvecklas som arbetsgivare och attrahera framtidens talanger.

För mer information, vänligen kontakta: Katarina Lundqvist, Head of Communications & IR, telefon 0722-16 11 00.

B3 Consulting Group är ett expansivt konsultbolag med cirka 800 medarbetare. Med djup teknisk expertis och passion för innovation hjälper vi Sveriges främsta företag och organisationer att skapa morgondagens möjligheter genom digital transformation och verksamhetsutveckling. B3 har en prisbelönad företagskultur som värdesätter våra olikheter, erfarenheter och gemensamma energi. Vi strävar också efter att vara ett etiskt och transparent bolag med en positiv påverkan på samhälle, människor och miljö. B3 finns på elva orter i Sverige samt i Polen, med huvudkontor i Stockholm. Bolaget grundades 2003 och är sedan 2016 noterat på Nasdaq Stockholm på Small Cap-listan (B3). Omsättningen 2023 uppgick till 1 141 MSEK, med ett rörelseresultat (EBIT) om 86 MSEK. Mer information finns på www.b3.se.