B3IT bjuder in till presentation av delårsrapport för tredje kvartalet 2017

B3IT Management AB (publ) offentliggör resultatet för januari – september 2017, onsdagen den 8 november kl 08.00. Samma dag ges möjlighet att ta del av en presentation.

Onsdagen den 8 november kl 09.00 ges en presentation av resultatet för tredje kvartalet och de första nio månaderna 2017, via webb för investerare, analytiker och media, med VD och koncernchef Sven Uthorn samt CFO Harriet Piscator.

Webbsändningen, som även kan ses i efterhand, nås via ir.b3it.se under rubriken ”Rapporter och presentationer”. Det finns även möjlighet att mailledes ställa frågor via webbsändningen.

Presentationen kan också nås via www.financialhearings.com

För mera information kontakta gärna:
Annette Björklund, IR-ansvarig, annette.bjorklund@b3it.se, 072-700 70 82

B3IT är ett av Sveriges snabbast växande konsultbolag med seniora konsulter inom IT och Management. Bolaget hjälper företag och förvaltningar att effektivisera sin IT-verksamhet genom att utveckla teknik, processer, strategi och organisation samt förbättra sin affärsverksamhet med hjälp av smarta IT-lösningar. B3IT strävar efter att bygga upp en stark företagskultur som befrämjar entreprenörskap och där konsulterna får stora möjligheter att utvecklas. Nöjda kunder, toppresultat i medarbetarundersökningen Great Place To Work (GPTW) och fem DI Gasell-utmärkelser ses som ett kvitto på en långsiktigt hållbar framgångsmodell. B3IT hade över 480 medarbetare i juli 2017. Omsättningen 2016 uppgick till 488,5 MSEK med ett rörelseresultat (EBIT) om 38,7 MSEK. Kontor finns i Stockholm, Borlänge, Göteborg, Malmö, Sandviken, Sundsvall och Örebro. Sedan december 2016 är B3IT noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.b3it.se