B3IT Connexions VD är årets mest inspirerande ledare

Jonas Elgquist, vd på B3IT Connexions, är Sveriges mest inspirerande ledare 2016. Det anser Great Place to Work, GPTW, som delade ut priset under en gala den 16 mars.

För 14:e året i rad arrangerade Great Place To Work en gala där Sveriges bästa arbetsplatserföretag utses. Under galan delade man även ut priser inom kategorierna ”Inspirerande ledarskap”, ”Årets HR-personlighet och ”Årets stoltaste #sharingthepride”.

Jonas Elgquist, var nominerad i kategorin ”Inspirerande ledarskap” med följande motivering :

”Med sunda värderingar och hög grad av entreprenörsanda leder Jonas Elgquist B3IT Connexions. Här skapar han en platt organisation där det inte finns traditionella chefer, här är alla sin egen chef. Under hösten inspirerade han bortom den egna organisationen då han ställde in företagets resa till Italien och gav pengarna till välgörenhet."

– Ett bra ledarskap är otroligt viktigt för oss på B3IT och vi är mycket stolta och glada över att Jonas Elgquist har vunnit det här priset. Duktiga ledare som lockar fram det bästa hos våra medarbetare är en Det är också fantastiskt av orsakerna till att vi att våra anställda trivs så bra på företaget och att vi samtidigt har hamnat så högt på Great Place to Works lista över Sveriges bästa arbetsplatser. Det som gör att vi sticker ut är att vi har en väldigt fri och flexibel organisation. Det finns ett stort fokus på tillväxt och på mjukavärden, entreprenörskapkänsla inom B3IT, men också på mjuka värden, frihet och wellness, säger Sven Uthorn, koncernchef på B3IT.

– För mig känns det väldigt hedrande att få den här utmärkelsen. Personligen var det en självklarhet att göra något när vi såg ett så ett stort lidande bland dem som var i nöd. Jag är själv pappa och har små barn och blev extremt berörd när jag såg bilderna från massflykten. Det som gjorde det möjligt att ställa in resan och skänka pengarna till UNHCR var det starka stödet från allaär alla fantastiska medarbetare på B3IT, säger Jonas Elgquist.

För mer information, kontakta gärna:

Sven Uthorn
, VD, B3IT Tel:070-899 3670 E-post: sven.uthorn@b3it.se

Jonas Elqquist, VD B3IT Connexions Tel: 070-743 45 95 E-post: jonas.elgquist@b3it.se

Om B3IT

B3IT är idag ett av Sveriges snabbast växande konsultföretag med seniora konsulter inom IT och Management. Ambitionen är att bygga upp ett bolag med en stark företagskultur som befrämjar entreprenörskap och där våra konsulter får stora möjligheter att utvecklas. Vi hjälper företag och förvaltningar att effektivisera sin IT-verksamhet genom att utveckla teknik, processer, strategi och organisation samt förbättra sin affärsverksamhet med hjälp av smartare IT-lösningar.

B3IT har idag 320 anställda och omsatte 382,5 miljoner kronor under 2015. Kontor finns i Stockholm, Sundsvall, Göteborg, Borlänge, Malmö och Örebro.
www.b3it.se

B3IT Connexions är det största dotterbolaget i B3IT-koncernen med 55 medarbetare och fokus på digitala kanaler.

Om Great Place To Work

Great Place To Work verkar i 50 länder världen över och utvärderar, utvecklar och utser riktigt bra arbetsplatser enligt exakt samma metodik, vilket är en förutsättning för bra jämförelser. Great Place to Work Sverige har rankat Sveriges Bästa Arbetsplatser sedan 2003. Medarbetarundersökningen baseras på nära 30 års forskning kring vad som driver engagemang för arbetet. Ett Great Place To Work, det vill säga en utmärkt och engagerande arbetsplats, definieras enligt modellen som: En arbetsplats där jag som medarbetare kan lita på de jag arbetar för, känna stolthet över det jag gör och trivas ihop med de personer jag arbetar tillsammans med.