Förändring i antal aktier och röster i B3

Per den 30 augusti 2024 finns totalt 9 111 648 st aktier och lika många röster i B3 Consulting Group AB (publ). Aktiekapitalet uppgår till 911 164,8 kronor.

I enlighet med godkännande på en extrastämma den 14 augusti 2024 har B3 Consulting Group förvärvat ytterligare 40 procent av de utestående aktierna av minoritetsägarna i intressebolaget B3 Poland sp. Z o.o. Därmed ökades aktiekapitalet i B3 Consulting Group AB (publ) med sammanlagt 24 185,4 kronor genom nyemission av sammanlagt 241 854 aktier som genomfördes den 28 augusti 2024.

För mer information, kontakta André Karlsson CFO, telefon 0738-35 14 20.

Denna information är sådan som B3 Consulting Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 augusti 2024 kl. 17.15 CET.

B3 Consulting Group är ett expansivt konsultbolag med cirka 800 medarbetare. Med djup teknisk expertis och passion för innovation hjälper vi Sveriges främsta företag och organisationer att skapa morgondagens möjligheter genom digital transformation och verksamhetsutveckling. B3 har en prisbelönad företagskultur som värdesätter våra olikheter, erfarenheter och gemensamma energi. Vi strävar också efter att vara ett etiskt och transparent bolag med en positiv påverkan på samhälle, människor och miljö. B3 finns på nio orter i Sverige samt i Polen, med huvudkontor i Stockholm. Bolaget grundades 2003 och är sedan 2016 noterat på Nasdaq Stockholm på Small Cap-listan (B3). Omsättningen 2023 uppgick till 1 141 MSEK, med ett rörelseresultat (EBIT) om 86 MSEK. Mer information finns på www.b3.se.