Webstep AB och B3 utses till Sitevision Platinum Partner

Från guld till platina – idag har Webstep AB, som nyligen blev en del av B3 Consulting Group, utnämnts till Sitevision Platinum Partner och blir därmed det tredje företaget i Sverige, bland 35 partners, som topprankas av CMS-plattformen Sitevision.

- Att vi nu når platinanivå, tillsammans med våra nya kollegor i B3 Consulting Group, är ett resultat av en långsiktig, framgångsrik satsning från båda bolagen och nära samarbete med Sitevision. Jag är otroligt stolt över våra medarbetares insatser som har tagit oss hit, och ser nu fram emot att växla upp vårt Sitevisionserbjudande ytterligare som en del av B3-koncernen, säger Jakob Cardell, VD på Webstep AB.

Webstep ABs och B3s utnämnande till Sitevision Platinum Partner innebär att bolagen nu tillsammans når högsta möjliga nivå i Sitevisions partnermodell, baserat på faktorer som kundbas, kvalitet och expertis. Webstep AB blev en del av B3-koncernen i juli och sammangåendet, tillsammans med partnerskapet som platinum, ger kunderna tillgång till ännu mer erfaren expertis inom Sitevision, inklusive flera seniora experter och erkända Sitevision MVPs, Most Valuable Professionals.

Sitevision är ett svenskt produktbolag och CMS med samma namn “som gör det enkelt att skapa och uppdatera digitala arbetsplatser, intranät och webbplatser”. 74 procent av Sveriges kommuner och 30 procent av Sveriges myndigheter, samt många privata företag, använder Sitevision som CMS-plattform. De senaste åren har präglats av flera framgångsrika och prisbelönta webbprojekt för både privata och offentliga aktörer i tätt samarbete med Sitevision.

- Det här är fantastiskt kul! I Sitevisions partnerprogram går det att klättra mellan de olika nivåerna och B3 och Webstep är de första att på det sättet ta sig till den ädlaste valören platinum. De har jobbat målinriktat och långsiktigt för att nå dit och vi har många lyckade projekt och nöjda kunder tillsammans, berättar Nadia Cabezas, partneransvarig på Sitevision.

För mer information, kontakta gärna Ludwig Falkman, affärskoordinator, telefon 073 403 86 69.

B3 Consulting Group är ett expansivt konsultbolag med cirka 800 medarbetare. Med djup teknisk expertis och passion för innovation hjälper vi Sveriges främsta företag och organisationer att skapa morgondagens möjligheter genom digital transformation och verksamhetsutveckling. B3 har en prisbelönad företagskultur som värdesätter våra olikheter, erfarenheter och gemensamma energi. Vi strävar också efter att vara ett etiskt och transparent bolag med en positiv påverkan på samhälle, människor och miljö. B3 finns på nio orter i Sverige samt i Polen, med huvudkontor i Stockholm. Bolaget grundades 2003 och är sedan 2016 noterat på Nasdaq Stockholm på Small Cap-listan (B3). Omsättningen 2023 uppgick till 1 141 MSEK, med ett rörelseresultat (EBIT) om 86 MSEK. Mer information finns på www.b3.se.