Babbels iPadappar på första plats bland utbildningshjälpmedel i 14 länder

Report this content

-Språkinlärningsappar för iPad, iPhone och iPod touch har redan laddats ner mer än 2 miljoner gånger

-270 000 nedladdningar av Babbels språkinlärningsappar de senaste 30 dagarna

Berlin, 31 Januari 2012 - Med sin nya framgångsrika produkt iPadappen hamnar den Berlinbaserade språkportalen Babbel på första plats bland nedladdningsbara produkter inom utbildningsområdet i länderna Tyskland, Österrike, Schweiz, Spanien, Chile, Colombia, Venezuela, Panama, Guatemala, Peru, Paraguay, Ecuador, Argentina, Luxemburg.

Kort efter lanseringen av iPadappen på språken engelska, spanska, franska, italienska, portugisiska och svenska i december 2011 nådde appen, som alternativ till den framgångsrika Babbelappen för iPhone och iPod touch, toppnivån på den internationella marknaden. I Tyskland och Österrike kom Babbelappen dessutom på andra plats bland de bästa iPadapparna samt i Schweiz på tredje plats.

Mobilt lärande har blivit ett värdefullt och omtyckt alternativ till att lära sig online vid datorn. Det visar inte minst den stora framgången med iPadappen”, säger Markus Witte, verkställande direktör hos Babbel.

Grundläggande och avancerade glosor på resa och hemma: iPadappen erbjuder 3000 ord inom olika temaområden som man även kommer åt när man arbetar offline. Därtill kommer också den omtyckta så kallade uttalsövaren från Babbel som ger direkt återkoppling på uttalet. Den praktiska så kallade uppfriskaren föreslår vilken inlärningsrytm som passar varje person och garanterar ett optimalt resultat på kortast möjliga tid. Synkroniseringen mellan iPadappen och användarkontot på Babbels hemsida gör ett professionellt och flexibelt lärande möjligt-hemma och på resande fot.

Så här kommer du till App Store: http:// itunes.com/app/babbel

För vidare information om Babbel, gå till: de.babbel.com

Om Babbel

Babbel är en portal där man lär sig språk online. Nybörjare och de som vill fräscha upp sina kunskaper har möjlighet att lära sig engelska, franska, spanska, italienska, brasiliansk portugisiska, svenska, tyska, nederländska, indonesiska, polska och turkiska. På hemsidan de.babbel.com erbjuder vi flera olika interaktiva onlinekurser. Därutöver finns det även appar för iPhone. Mer än 3 miljoner människor från över 200 länder lär sig redan ett språk med Babbel.

Babbel drivs av Lesson Nine GmbH i Berlin. Företaget grundades i augusti 2007 och har idag runt 90 fast anställda och frilansande medarbetare. Sedan 2008 har Kizoo AG och VC-Fonds Berlin andelar i LessonNine. För mer information gå till: de.babbel.com.

Taggar: