Ny smaksatt rom från Bacardi – Torched Cherry med smak av körsbär och Aloe

Report this content

Torched Cherry är en ny spännande rom från Bacardi. Den är smaksatt med körsbär från Barbados vilka kryddats med växten Aloe från Sydafrika. Romen, som är speciellt framtagen för drinkblandningar passar med många olika mixers. – Torched Cherry lämnar ingen oberörd med sin tydliga och söta körsbärssmak och den passar otvivelaktigt bäst ihop med Cola och skapar då den unika drinken – Cherry Cola, säger Fredric Hammarström, vd Bacardi Sverige.

Bacardis smaksatta serie där Torched Cherry ingår har djärva och intensiva smaker vilka utvecklats genom att kombinera en blandning av Bacardi Rom med naturliga råvaror från frukter och bär. Som ledande inom den smaksatta romkategorin är Bacardi först med att introducera Aloe som smaksättning. Det engelska namnet är Torched Plant Aloe, därav namnet Torched Cherry. Aloe som är på framväxt inom framför allt fruktjuicer, benämns ibland som Plåsterträdet, då safterna från trädet anses vara läkande. – När det gäller rom är det just den smaksatta romen som driver innovationerna. Bacardi Torched Cherry lyckas med konststycket att kombinera en klassisk körsbärssmak med kryddningen av den spännande smaken Aloe. Resultatet är en unik och fräsch smak som nu lanseras på den svenska marknaden, säger Fredric Hammarström, vd Bacardi Sverige. Bacardi Torched Cherry blir det femte tillskottet i Bacardi Sveriges smaksatta romportfölj, med de övriga smakerna Bacardi Limon, världens mest sålda smaksatta rom, Bacardi Razz, Sveriges mest sålda smaksatta rom, Bacardi Apple och Bacardi Grand Melon. Bacardi Torched Cherry innehåller 32 % procent alkohol och säljs från den 24 mars på Systembolaget. Flaskan innehåller 70 cl och kostar 245 kronor. Artikelnummer: 703-01 Bilder finns bifogade i detta utskick. För mer information och produktbilder kontakta gärna: Petra Caspolin, senior brand manager, Bacardi AB, 08-566 480 03, 0702-766 733, pcaspolin@bacardi.com Bacardi AB är ett svenskt dotterbolag till Bacardi Limited, världens största privatägda spritföretag. Redan 1862, i Santiago de Cuba, revolutionerade Don Facundo Bacardí Massó spritindustrin då han skapade världens första lagrade ljusa rom. Idag producerar och marknadsför dotterbolagen inom koncernen fler än 200 internationellt erkända spritvarumärken, bland andra BACARDI Rom, världens ledande romvarumärke; MARTINI Vermouth, världsledande inom Vermouth; GREY GOOSE Vodka, världens mest sålda super-premium vodka; DEWAR'S blended Scotch whisky, USA's mest sålda blended Scotch whisky och BOMBAY SAPPHIRE Gin, världens största premium-ginvarumärke. BACARDI, fladdermuslogotypen och alla andra logotyper som finns på produkter från Bacardi är registrerade varumärken under Bacardi & Company Limited eller under andra dotterbolag till Bacardi Limited.