Verifierat hållbar ETANOL – nu!

Inbjudan till
seminarium måndagen den 26 maj.

BioAlcohol Fuel Foundation (BAFF) inbjuder till

seminarium kl 13 00 - 18 00

måndagen den 26 maj, Kårhuset, Chalmers, Göteborg.

Ämnet är högaktuellt:

Hållbar etanol för uthålliga transportsystem – idag och i framtiden.

Precis som med elektricitet - bra från vattenkraft och mindre bra från kol - finns det bra etanol och etanol som ifrågasätts ur olika aspekter.

Vilken roll har etanol i dagens och morgondagens omvärld med höga oljepriser och minskande reserver, krav på minskade utsläpp av fossil koldioxid, stigande livsmedelspriser, diskussioner kring markanvändning, sockerrörsetanolens betydelse, den andra generationens biodrivmedel från cellulosa, etanol för bensin- och dieselmotorer, mm?

Och hållbarhetsdeklarerade drivmedel?

Först ut inom detta område blir etanol från Brasilien. Utgångspunkten är att kunden i alla lägen skall veta vad han/hon tankar. Hela kedjan från odlingen av sockerrör till den lokala E85-pumpen.

Detta och en rad andra aspekter behandlas vid seminariet.

Några av de främsta experterna från Sverige, Brasilien och USA ger sin syn på dagsläget och framtiden – se bifogade program.

De är naturligtvis beredda ge fördjupad information kring de nyheter som presenteras och svara på frågor från media.

Anmälan till seminariet via e-mail till
karin.sandstrom@baff.info

Om du har frågor eller synpunkter kontakta
Annika Carstedt-Parmlid, 0702-526767.