Baggium AB köper Byggsoft

Report this content

Baggium AB har köpt utbildningsföretaget Byggsoft AB beläget i Skövde. Baggium är ett framgångsrikt Göteborgsföretag med två stora verksamhetsområden. Inom det ena området driver man Praktiska gymnasieskolor runt om i Sverige, t ex Skövde Praktiska Gymnasium. Byggsoft är ett välrenommerat företag som under 20 år utfört arbetsmarknadsutbildningar med särskild inriktning mot byggbranschen. Verksamheten är belägen i Skövde och har idag ca 100 utbildningsdeltagare där byggbranschen står i kö för att anställa dem efter fullgjord utbildning. Både Baggium och Byggsoft fokuserar på att utbilda till arbete. Det som skiljer är att Baggium huvudsakligen arbetar med ungdomar och Byggsoft arbetar med vuxna. De resurser som finns i Skövde kan bli en nationell plattform både att utveckla den befintliga verksamheten mot vuxna och ge utökade möjligheter för Baggiums Praktiska Gymnasieskolor. Uppdraget är detsamma för båda grenarna, d v s att skapa högkvalitativa utbildningar som resulterar i fasta arbeten. Styrelsen för Baggium gör bedömningen att övertagandet ger stora synergieffekter och räknar med att bli en ännu viktigare aktör i kampen mot arbetslöshet. Övertagande kommer att ske den 2 oktober 2006. www.baggium.se För ytterligare info kontakta Claus Forum utbildningschef Baggium AB Tel Mob 070-6584970, 031-7953904 www.byggsoft.se Kjell Winqvist Tel Mob 070-444 08 82