Bahcos Ergo-rörtång nu med ännu bättre ergonomi

- Ytterligare förbättrad greppkomfort

Med en ny gummiklädd gängstång har Bahco nu ytterligare förbättrat företagets beprövade Ergo-rörtång. Rörtången har i övrigt samma egenskaper som tidigare, ett greppvänligt tvåkomponentshandtag, härdade och kraftfulla käftar med mera.

Det handlar om Bahcos uppskattade Ergo-rörtångsserie, modell 1410 och 1420, som nu kompletteras med två nya modeller, samma modellnamn men med ett D på slutet. Genom att gummibelägga gängstången på rörtången förbättras greppet även om verktyget råkat bli oljigt. Handtaget blir också bekvämare att arbete med och beläggningen isolerar såväl kyla som värme.

– Det är i samarbete med vårt nätverk bestående av fackmän, där alla relevanta hantverksgrupper ingår, som våra Ergo-verktyg hela tiden utvecklas och blir ännu bättre, säger Michael Hellsten, försäljningschef på Bahco i Sverige.

Det smala huvudet som mäter mellan 18,8 och 20 millimeter gör det möjligt att arbeta i trånga utrymme. Och de härdade käftarna med en patenterad progressiv tandning ger ett perfekt grepp och den lätt böjda formen på handtagen minimerar risken för klämskador.

Michael Hellsten
Försäljningschef Bahco Sverige
T: 0171-47 82 20
E: michael.hellsten@snaeurope.com
A:
SNA Europe Industries AB, Box 83, 745 22 Enköping

Bahco har ett brett sortiment av handverktyg såsom skiftnycklar, tänger, sågar och filar och är världens största tillverkare av handsågar och sågblad. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, god design, och prisbelönt ergonomi. Bahco finns representerat i ett 40-tal länder med tillverkning i 6 länder i Europa.

Den svenska verksamheten sysselsätter ca 350 medarbetare fördelade på orterna Enköping, Bollnäs, Edsbyn och Lidköping. Varumärket Bahco ägs av SNA Europe som ingår i Snap-on Inc, grundat 1920, med huvudkontor i Kenosha, Wisconsin, USA.

Taggar:

Citat

– Det är i samarbete med vårt nätverk bestående av fackmän, där alla relevanta hantverksgrupper ingår, som våra Ergo-verktyg hela tiden utvecklas och blir ännu bättre.
Michael Hellsten, försäljningschef på Bahco i Sverige