Ett perfekt verktyg för cykelmekanikern

- Bahco förnyar och breddar sitt sortiment av momentnycklar

Bahcos justerbara minimomentnyckel med fäste för ¼-tums sexkantiga bits. Den lilla momentnyckeln har en tydlig skala, Nm, mellan 1 och 5 Nm, som är skyddad inuti handtaget samt en mikroskala i nyckelns bakände. Bits kan sättas in på båda sidor av verktyget som på så sätt medger medurs och moturs momentdragning.

Allt fler cyklar är tillverkade i kolfiber eller har delar av kolfiber. Ett lätt och starkt material men det har en svaghet, det saknar den elasticitet som metaller har.

– Vår minimomentnyckel är därför perfekt när kolfibercykeln ska monteras ihop eller servas, säger Michael Hellsten, försäljningschef på Bahco i Sverige. Nyckeln signalerar med ett tydligt klick när rätt moment har uppnåtts. Det minimerar riskerna med att dra sönder känsliga kolfiberdetaljer.

Bahcos minimomentnyckel är lätt, endast 100 gram, och kompakt. Momentnyckeln levereras i en plastlåda med plats för bits och tillbehör samt en fabriksförsäkran om rätt kalibrering och enlighet med internationella standarder.

Michael Hellsten
Försäljningschef Bahco Sverige
T: 0171-47 82 20
E: michael.hellsten@snaeurope.com
A: Bahco, Box 83, Enköping, 745 22 Sverige

Bahco har ett brett sortiment av handverktyg såsom skiftnycklar, tänger, sågar och filar och är världens största tillverkare av handsågar och sågblad. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, god design, och prisbelönt ergonomi. Bahco finns representerat i ett 40-tal länder med tillverkning i 6 länder i Europa.

Den svenska verksamheten sysselsätter ca 350 medarbetare fördelade på orterna Enköping, Bollnäs, Edsbyn och Lidköping. Varumärket Bahco ägs av SNA Europe som ingår i Snap-on Inc, grundat 1920, med huvudkontor i Kenosha, Wisconsin, USA.