Adssets väljer Bahnhof för digital annonsdistribution

Adssets har valt Bahnhof som leverantör av en managerad premiumplattform för digital annonsdistribution.

I tjänsten ingår datakommunikation med extremt låg latens via multipla 10Gbps-anslutningar mot internet och mellan ett kluster av högpresterande servrar utspridda i Sverige, med tyngdpunkt på Bahnhofs serverhallar "Pionen" i Stockholm och "Sparven" i Malmö. Dessa klimatsmarta datacenter är anslutna till fjärrvärmenätet, så att överskottsvärmen från servrarna värmer upp bostäder.

Avtalet sträcker sig över 3 år och är värt ca. 2,7 miljoner.

Presskontakt:

Jon Karlung, vd

e-post: jon.karlung@bahnhof.net

Bahnhof är en nordisk internetoperatör med kontor och driftanläggningar i Stockholm, Uppsala, Borlänge, Hedemora, Lund, Malmö, Göteborg, Ponta Delgada och Kiev.

Företaget grundades 1994 och var då Sveriges första fristående ISP (Internet Service Provider). Bahnhof erbjuder internet- och telefonitjänster till företag och är en ledande aktör inom hosting (serverdrift med totalansvar) och co-location. Bahnhof erbjuder även bredbandsuppkopplingar och webbhotelltjänster. Bahnhof riktar sig till företag samt privatkunder i stadsnät och i bostads-fastigheter i Norden ett område där Bahnhof i dag är marknadsledande.