Bahnhof tecknar avtal värt 1,7M med telekombolag

Bahnhof har tecknat avtal med en svensk teleoperatör om fortsatt samarbete gällande datakommunikation. Avtalet är värt 1,7 miljoner och sträcker sig över 3 år. På kundens önskemål håller Bahnhof alla detaljer i avtalet under sekretess.

– Den här typen av uppgörelser är inte ovanliga. Vi har flera konkurrenter som regelbundet köper kapacitet i vårt kraftfulla IP-nät, kommenterar Bahnhofs vd Jon Karlung.

Presskontakt:

Jon Karlung, vd

e-post: jon.karlung@bahnhof.net

Bahnhof är en svensk internetoperatör med kontor och driftanläggningar i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Lund, Borlänge, Lissabon och Kiev.

Bahnhof erbjuder internet- och telefonitjänster till privatpersoner och företag, och är en ledande aktör inom hosting (serverdrift med totalansvar) samt co-location i serverhallar. Vid grundandet 1994 var Bahnhof den första fristående ISP:n (Internet Service Provider) i Sverige. Bahnhofs erkänt kraftfulla stamnät ansluter direkt till de största europeiska internetknutpunkterna i Amsterdam, London och Paris.

Bahnhof AB är ett publikt bolag och är noterat på Aktietorget.