OpenNet-vd tar över Bahnhofs Europasatsning

Bahnhof växlar upp inför lanseringsarbetet i Norge.
Från och med i mars tar industriveteranen Johnny Aspman över rodret – för samtliga tjänster inom den Europeiska privatmarknaden.

Johnny Aspman har en lång och gedigen erfarenhet av att arbeta med öppna stadsnät. Som vd för OpenNet har han ansvarat för försäljning och marknadsföring av företagets stadsnätssatsningar – erfarenheter som nu kommer väl till pass.

Uppväxlingen från etableringsfasen innebär också en personalväxling. Henrik Kemkes, som ansvarat för etableringsfasen i Norge och Portugal, träder åt sidan.

- Henrik har bidragit enormt mycket till etableringen av våra nya verksamhetsområden. Men det uppdraget har varit tidsbundet till själva uppstarten, och det är nu dags att träda in i nästa fas, säger Klas Westholm, vd för Bahnhof.

Rekryteringen av Johnny Aspman kom därför exakt rätt i tiden.

- Johnny har exakt rätt kunskaper. Han har arbetat med stadsnät ur flera olika perspektiv och delar vår expansiva syn på marknaden, säger Klas Westholm, vd för Bahnhof.

Presskontakt:
Klas  Westholm, vd, tel: 076-111 01 70, e-post: klas.westholm@bahnhof.net.

Pressbilder: www.bahnhof.se/press

Bahnhof är en nordisk internetoperatör med kontor och driftanläggningar i Stockholm, Uppsala, Borlänge, Hedemora, Lund, Malmö, Göteborg, Funchal, Oslo och Kiev.

Företaget grundades 1994 och var då Sveriges första fristående ISP (Internet Service Provider). Bahnhof erbjuder internet- och telefonitjänster till företag och är en ledande aktör inom hosting (serverdrift med totalansvar) och co-location. Bahnhof erbjuder även bredbandsuppkopplingar och webbhotelltjänster. Bahnhof riktar sig till företag samt privatkunder i stadsnät och i bostadsfastigheter i Norden – ett område där Bahnhof i dag är marknadsledande.

Bahnhof ansluter direkt till de största europeiska internetknutpunkterna i Amsterdam, Frankfurt, London och Paris.

Bahnhof är ett publikt bolag och är noterat på Aktietorget.

Taggar: