Baker & McKenzie Advokatbyrå företräder Troax i notering av obligationer

Stockholm den 12 juni 2015 - Troax är den ledande globala leverantören av områdesskydd för inomhusanvändning (metallbaserade nätpanelslösningar) inom marknadsområdena maskinskydd, materialhantering samt logistik och egendomsskydd. Troax utvecklar högkvalitativa och innovativa säkerhetslösningar för att skydda människor, egendom och processer. Troax har en global organisation med närvaro i 31 länder.

Troax har ansökt om notering av ett obligationslån om maximalt 100 000 000 Euro med en årlig rörlig EURIBOR-ränta (3 månader) +5,5 procent på Nasdaq Stockholm. Den första handelsdagen äger rum den 12 juni 2015.

Baker & McKenzie Advokatbyrå är legal rådgivare till Troax med Joakim Falkner som ansvarig delägare. Därutöver deltar delägaren Sofia Törnroth-Nyberg samt de biträdande juristerna Carl Levin, Henric Roth och Johanna Flink.

Joakim Falkner, Advokat, Partner, Baker & McKenzie Advokatbyrå, 08-566 177 80, joakim.falkner@bakermckenzie.com
Jenny Bildsten, marknadsansvarig, Baker & McKenzie Advokatbyrå, 070-318 9043, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker & McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker & McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker & McKenzie över 11000 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker & McKenzie sedan 1991.

Baker & McKenzie KB is a member of Baker & McKenzie International, a Swiss Verein with member law firms around the world. In accordance with the common terminology used in professional service organizations, reference to a “partner” means a person who is a partner, or equivalent, in such a law firm. Similarly, reference to an “office” means an office of any such law firm.