Baker & McKenzie Advokatbyrå snart på plats på Vasagatan – Stockholms nya affärscentrum

Stockholm, 2010-09-23 – Imorgon, den 24 september, går Baker & McKenzies flyttlass till de nya toppmoderna lokalerna på Vasagatan 7. Fastigheten, som ägs av Vasakronan, ligger i Stockholms nya affärscentrum med alla tänkbara kommunikationer inom räckhåll vilket är av stor vikt för en internationell advokatbyrå som Baker & McKenzie. Dessutom har byggnaden en hög miljöprofil med en internationell certifiering.

− Förutom att vi får fantastiska lokaler så är närheten till kommunikationer oerhört viktigt för oss. Våra klienter, såväl kort- som långväga, besöker oss dagligen och genom att ha lokaler som det är enkelt att ta sig till underlättar vi för dem, säger Bo Lindqvist, advokat och VD vid Baker & McKenzies Stockholmskontor.

Vasagatan 7 är den första fastigheten i Sverige som är pre-certifierad på guldnivå enligt LEED (Leadership in Energy and Environmental Design); ett internationellt etablerat miljöcertifieringssystem av byggnader. Miljöcertifieringen tar hänsyn till energianvändning, inomhusklimat, återanvändning och närproducerat material samt innovativ design.

Området runt Stockholms Central har under de senaste åren genomgått en omfattande upprustning och renovering vilket resulterat i en förskjutning och utökning av Stockholms affärscentrum. Det är runt Vasagatan som många av Stockholm innerstads effektiva och miljövänliga lokaler finns idag.

− Det är med stolthet som vi hälsar Baker & McKenzie välkomna till Vasagatan 7. Lokalerna runt omkring Centralstationen, där Vasagatan 7 utgör ett av flaggskeppen, är bland de bästa du kan hitta i centrala Stockholm. De uppfyller morgondagens krav på hållbarhet och arbetsmiljö och tilltalar därmed professionella företag såsom Baker & McKenzie, säger Per Dahlbeck, projektchef Vasakronan.

Advokat Bo Lindqvist, Baker & McKenzie Stockholm, telefonnr 08-566 177 00,
email: bo.lindqvist@bakermckenzie.com

Baker & McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer inriktad på affärsjuridik och har 67 kontor i 39 länder. I Stockholm finns Baker & McKenzie sedan 1991. Sedan 1949 har Baker & McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag och organisationer. (www.bakermckenzie.com)