• Baker McKenzie/

Baker & McKenzie bäst i Europa på indirekta skatter - vinner The ITR European Indirect Tax Firm of the Year Award

Baker & McKenzie har vunnit European Indirect Tax Firm of the Year Award vid International Tax Review (ITR) European Tax Awards.

The ITR European Tax Awards belönar det mest publika och nyskapande arbetet inom skattetransaktioner, omstruktureringar, processer och internprissättning som görs i Europa. Efter en inledande undersökning om hur skattechefer, bolagsjurister, skatterådgivare och advokater bedömde olika rådgivare, gjordes nomineringen av The Tax Executives Institute’s European Chapter och ITRs redaktion. – Vi tackar ITR för denna prestigefulla utmärkelse som erhållits i konkurrens med bland annat de stora revisionsbyråerna, säger Bo Lindqvist, Managing Partner på Baker & McKenzie. Priset är ett bevis på Baker & McKenzies kompetens inom området för indirekta skatter och tullar och är ett uttryck för vår kompetens och vår värdeskapande rådgivning i hela Europa. ITR etablerades 1990 och är ett månadsmagasin som fokuserar på internationella skattestrategier. Varje utgåva inkluderar omfattande internationella nyheter och analyser, unika guider till de senaste internationella affärerna, djuplodande reportage, undersökningar, internationella uppdateringar och profiler.