Baker & McKenzie biträder Tata AutoComp i förvärv av TitanX

Baker & McKenzie har biträtt Tata AutoComp Systems Limited vid förvärvet av TitanX Engine Cooling från bland andra EQT Opportunity och Fouriertransform.

TitanX är en ledande leverantör av kylningslösningar till tunga fordon med tillverkning i Sverige, Nordamerika, Sydamerika och Kina. Företagets omsättning uppgick det senaste räkenskapsåret till cirka 1,65 miljarder kronor. Tata AutoComp är en del av det globala konglomeratet Tata Group med säte i Indien.

Transaktionen är villkorad av godkännande från relevanta konkurrensmyndigheter.

Baker & McKenzies kontor i Stockholm, New York, Dallas, Chicago, Mexico City, Monterrey, London, Shanghai och Sao Paulo deltog i transaktionen. Baker & McKenzies kontor i Stockholm ledde arbetet. Från Stockholm deltog Anders Fast som ansvarig delägare med huvudsakligt biträde av Christian Reineby, Linnea Back (skatt) och Morvarid Dorkhan-Nilsson (konkurrens) samt ytterligare ett antal medarbetare.

Anders Fast, advokat och partner, Baker & McKenzie, tfn 08-566 177 92, anders.fast@bakermckenzie.com
Jenny Bildsten, marknadsansvarig, Baker & McKenzie, tfn 070-318 90 43, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker & McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker & McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker & McKenzie över 12 000 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker & McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem.
www.bakermckenzie.com