Baker & McKenzie har världens starkaste varumärke bland globala advokatbyråer

För sjunde året i rad rankas Baker & McKenzie som nummer ett bland globala advokatbyråer i Acritas Global Elite Law Firm Brand Index 2016.

– Jag är väldigt stolt över att vårt varumärke återigen rankas som nummer ett. Vi har 77 kontor i 47 länder och vår styrka när det gäller gränsöverskridande affärer är att vi kommer samman som ett företag med gemensamma värderingar, rutiner och processer. Det gör att vi snabbt kan mobilisera globala team och arbeta effektivt över landsgränser, säger Sten Bauer, Managing Partner på Baker & McKenzie Advokatbyrå i Stockholm.

Baker & McKenzie rankas högst för varje kriterium som mäts i Acritas index, såsom kännedom och vilken advokatbyrå klienter överväger att välja när det gäller affärer och tvister som rör fler jurisdiktioner.

Rankingen baseras på intervjuer med fler än 1100 seniora köpare av juridiska tjänster på multinationella företag vars intäkter överstiger en miljard USD.

Läs mer här:

Sten Bauer, Managing Partner, Baker & McKenzie Stockholm, tfn 08-566 177 00, sten.bauer@bakermckenzie.com
Jenny Bildsten, marknadsansvarig, Baker & McKenzie, tfn 070-318 9043, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker & McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker & McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker & McKenzie över 13 000 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker & McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem.
www.bakermckenzie.com