Baker & McKenzie lanserar global Healthcare-MapApp

Baker & McKenzie Advokatbyrå lanserar en global Healthcare MapApp. Applikationen ger tillgång till realtidsinformation om lagar och förordningar som påverkar företag inom hälso- och sjukvårdssektorn.

Den nya appen inkluderar lagar och förordningar i mer än 40 länder runtom i världen och riktar sig till företag i hälso- och sjukvårdssektorn. Det är en uppgradering från den tidigare versionen som riktade sig till företag i Asien/Stilla havsområdet.

- Det är glädjande att vi nu tagit fram en app som även inkluderar Sverige, säger Sten Bauer, Managing Partner på Baker & McKenzie Advokatbyrå. MapAppen är ett värdefullt verktyg för våra klienter i hälso- och sjukvårdssektorn och även för andra aktörer i branschen. Den är lättillgänglig och ger på ett snabbt och smidigt sätt användarna juridisk information om sektorn samt ökad förståelse för det regulatoriska landskapet som påverkar deras verksamhet internationellt.

MapAppen ger bland annat möjlighet att jämföra lagstiftning i olika länder, kontaktuppgifter till mer än 400 av Baker & McKenzies experter i 47 länder samt tillgång till Baker & McKenzies globala nyhetsflöde och till relevanta branschrapporter. Appen finns tillgänglig för nedladdning via iTunes utan kostnad.

- Vi letar alltid efter nya sätt att öka effektiviteten och ge ännu bättre service till våra kunder, vilket inkluderar att stärka oss digitalt, säger Sten Bauer. Användningen av mer avancerade teknologier för att förstå och analysera data har ökat mycket kraftigt hos advokatbyråer. Vår MapApp är ett led i utvecklingen.

För mer information om Baker & McKenzies Healthcare MapApp, se: http://www.bakermckenzie.com/healthcareapp

Jenny Bildsten, marknadsansvarig, Baker & McKenzie Advokatbyrå, tfn 46 70 318 9043, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker & McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker & McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker & McKenzie över 12 000 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker & McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem.