Baker & McKenzie legal rådgivare i samband med obligationslån

Prime Living utvecklar lönsamma studentbostäder på den nordiska marknaden med ett unikt koncept som ger kortare produktionstider och lägre kostnader. Bolaget äger och förvaltar långsiktigt samtliga lägenheter som produceras. Bostäderna består av prefabricerade bostadsmoduler som tillverkas på fabrik i Kina, transporteras och monteras på plats i Sverige. Idag förvaltar Prime Living 584 lägenheter på fyra orter och har ytterligare cirka 2 500 lägenheter i pågående och planerad produktion under de kommande fyra åren i Stockholmsområdet, Göteborg, Öresundsområdet och Karlstad.

Den 8 april 2016 offentliggjorde Prime Living att bolaget emitterat ett obligationslån om 100 MSEK riktat till svenska och internationella institutionella investerare. Obligationslånet löper till juli 2017 med en rörlig ränta om STIBOR 3M + 9,00 procentenheter och kommer att tas upp till handel på NASDAQ Stockholm Corporate Bond List.

ABG Sundal Collier var finansiell rådgivare och Baker & McKenzie Advokatbyrå var legal rådgivare i samband med obligationslånet. Från Baker & McKenzie deltog delägarna Joakim Falkner och Sofia Törnroth-Nyberg.

Joakim Falkner, advokat och partner, Baker & McKenzie Stockholm, tfn 08-566 177 80, joakim.falkner@bakermckenzie.com
Jenny Bildsten, marknadsansvarig, Baker & McKenzie, 070-318 90 43, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker & McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker & McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker & McKenzie över 12 000 medarbetare på 77 kontor i 47 länder.
I Sverige finns Baker & McKenzie sedan 1991.