Baker & McKenzie rådgivare i börsnotering av Tobin Properties

På fredagen den 28 oktober inleddes handeln med Tobin Properties aktier på Nasdaq First North Premier. Pris per stamaktie inför noteringen var 80 kronor, vilket motsvarar ett marknadsvärde för det totala antalet stamaktier om cirka 649 miljoner kronor.

ABG Sundal Collier var Global Coordinator och Joint Bookrunner och Pareto Securities var Joint Bookrunner i samband med noteringen. Baker & McKenzie var legala rådgivare. Från Baker & McKenzie deltog huvudsakligen delägarna Joakim Falkner och Linnea Back med biträde av Henric Roth, Stefan Balazs, Ian Gulam, Rikard Lemming och Patrik Sedlar.

Tobin Properties är ett fastighetsutvecklingsföretag med inriktning på bostäder. Företaget förvärvar och utvecklar fastigheter främst i Stockholm med närförorter. Per den 28 oktober 2016 innehöll Tobin Properties projektportfölj utvecklingsprojekt med ett bedömt totalt utvecklat värde om cirka 10 900 MSEK.

Joakim Falkner, advokat och partner, Baker & McKenzie, tfn 08-566 177 80,
joakim.falkner@bakermckenzie.com
Jenny Bildsten, marknadsansvarig, Baker & McKenzie, tfn 070-318 9043,
jenny.bildsten@bakermckenzie.com