Baker & McKenzie vinner första pris i Euromoney Real Estate Awards 2009

Baker & McKenzie utnämns till ”Best for Legal Services – Global” i Euromoneys 2009 Real Estate Awards. Baker & McKenzie rankas som nummer ett i världen. – Vi är väldigt glada och stolta över att Baker & McKenzie har vunnit den här utmärkelsen, säger Jan Alexanderson, partner och ansvarig för Baker & McKenzies Real Estate & Construction Practice Group i Stockholm. Utmärkelsen vittnar om vår långa och gedigna erfarenhet av juridisk rådgivning, såväl internationellt som nationellt inom Real Estate, vilket innefattar fastighetstransaktioner och all annan fastighetsrätt samt entreprenadrätt. Att vi får utmärkelsen just nu vittnar också om vår förmåga och flexibilitet att kunna möta våra kunders behov av kompetens oavsett konjunkturläge. Ca 500 jurister ingår i Baker & McKenzies globala Real Estate & Construction Practice Group. Euromoney Real Estate Awards baseras på en undersökning bland fastighetsbolag, inklusive konsulter, investerare, banker, utvecklare, investment managers och slutanvändare, som även har listat de tre bolag som ger bäst juridisk rådgivning inom fastighetsbranschen. Baker & McKenzie var också högt placerat i enskilda regioner och länder. Bolaget rankas nummer 1 på juridisk rådgivning i Asien, Latinamerika, Storbritannien, USA, Hong Kong och Polen, och nummer två på juridisk rådgivning i Australien, Colombia, Belgien, Frankrike, Ryssland och Thailand.