Baker McKenzie biträdde Henry Schein, Inc. vid förvärv av Cliniclands

Henry Schein, Inc., världens största leverantör av hälsovårdslösningar, har förvärvat Cliniclands, en nordisk e-handelsplattform för professionella tandvårdsprodukter i Skandinavien.

Genom förvärvet etablerar sig Henry Schein Dental i Norden.

Baker McKenzie var legal rådgivare till Henry Schein, Inc. i samband med förvärvet. Baker McKenzies team bestod av Costin Mihailescu, John Gustafson, Alex Ydstie, Maja Nilsson, Emelie Hager, Peder Oxhammar, Edvard Henriksson, Johan Zetterström och Seher Budak.

Costin Mihailescu, advokat och partner, Baker McKenzie, tfn 08-566 177 51, costin.mihailescu@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie fler än 13 000 medarbetare på 78 kontor i 46 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet