Baker McKenzie biträdde Hultafors Group i förvärv av USA-baserade Johnson Level & Tool

Investment AB Latour har, genom sitt helägda dotterbolag Hultafors Group AB, tecknat avtal om att förvärva Johnson Level & Tool Mfg. Co., Inc., (“Johnson”), baserat i Wisconsin i USA.

Johnson är en välrenommerad leverantör av layout och mätverktyg och marknadsledande inom flera distributionskanaler i USA.

Förvärvet är en del av Hultafors Groups strategi att stärka sin närvaro i Nordamerika.

Hultafors Group består av varumärkena Dunderdon Workwear, Hultafors, Snickers Workwear, Solid Gear skor, Toe Guard och Wibe Ladders. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för professionella hantverkare.

Baker McKenzie var legal rådgivare till Hultafors Group i samband med förvärvet. Från Baker McKenzie deltog huvudsakligen Carl Svernlöv från Baker McKenzies Stockholmskontor samt David Malliband och Tom Hoffman från firmans Chicagokontor.

Carl Svernlöv, advokat och partner, Baker McKenzie, tfn 08-566 177 07, carl.svernlov@bakermckenzie.com
Jenny Bildsten, marknadchef, Baker McKenzie, tfn 070-318 9043, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie fler än 13 000 medarbetare på 78 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com