Baker McKenzie biträder Accent Equity i förvärv av Eco Log

Riskkapitalfonden Accent Equity har förvärvat Eco Log Sweden AB. Avsikten är att Accent ska bistå Eco Log i en fortsatt expansion i Sverige och internationellt.

Eco Log utvecklar, tillverkar och säljer skogsmaskiner för avverkning med kortvirkesmetoden (cut-to-length) till en global marknad.

Advokatbyrån Baker McKenzie biträdde Accent Equity i förvärvet. Från Baker McKenzie deltog huvudsakligen Costin Mihailescu, Christian Reineby, Johan Zetterström, Jonas Hanspers och Linnea Härstedt.

För mer information om förvärvet: länk

Costin Mihailescu, advokat och partner, Baker & McKenzie, tfn 08-566 177 51, costin.mihailescu@bakermckenzie.com
Jenny Bildsten, marknadsansvarig, Baker & McKenzie, tfn 070-318 9043, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker & McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker & McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker & McKenzie fler än 13 000 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker & McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem.
www.bakermckenzie.com