Baker McKenzie biträder Accent Equity i samband med förvärv av Thor Shipping

Investeringsfonden Accent Equity har ingått avtal om att förvärva Thor Shipping. Affären är den första affären som genomförs av den nya fonden Accent Equity 2017.

Thor Shippings erbjudande omfattar alla aspekter av transport på land och till sjöss med affärsområden inom spedition-, skeppsmäkleri-, stuveri- och rederiverksamhet. Bolaget har huvudkontor i Västerås samt finns representerat i Holland, Belgien, Sydafrika, England och Sverige.

Nuvarande ägare kommer, i samband med affären, att göra en betydande återinvestering och fortsätta utveckla Thor Shipping tillsammans med Accent Equity.

Transaktionen är föremål för sedvanliga villkor. Från Baker McKenzie deltog huvudsakligen Costin Mihailescu, Christian Reineby, Cathrine Caap, Johan Zetterström, Olof König, och Olof Johannesson.

Costin Mihailescu, partner, Baker McKenzie, tfn 08-566 177 51, costin.mihailescu@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik.  Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie 13 500 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com