Baker McKenzie biträder Bygghemma i samband med notering på Nasdaq Stockholm

Den 27 mars 2018 inleddes handeln med Bygghemma Group First ABs ("Bygghemma") aktier på Nasdaq Stockholm.

Bygghemma Group är en ledande onlinebaserad återförsäljare av hemförbättringsprodukter i Norden.

Carnegie Investment Bank var Sole Global Coordinator och Joint Bookrunner och SEB och Berenberg var Joint Bookrunners i samband med noteringen. Baker McKenzie var legal rådgivare till Bygghemma avseende svensk och amerikansk rätt.

Från Baker McKenzie deltog huvudsakligen Joakim Falkner, Henric Roth, Ian Gulam, Stefan Balazs, Johanna Flink, Per Blom och Linnea Back från firmans Stockholmskontor, samt Adam Farlow, Heather Byrne and Roger James från firmans Londonkontor.

Joakim Falkner, advokat och partner, Baker McKenzie, tfn 08-566 177 80, joakim.falkner@bakermckenzie.com
Jenny Bildsten, marknadchef, Baker McKenzie, tfn 070-318 9043, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie fler än 13 000 medarbetare på 78 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com