Baker McKenzie biträder Storytel i förvärv av ljudbokstjänster i Bulgarien, Turkiet och på Island

Storytel har förvärvat det bulgariska företaget D&D Factory, bolaget bakom Audioknigi som erbjuder ljudbokstjänster, det turkiska ljudbokstjänstföretaget Seslenenkitap och det isländska ljudboksförlaget och nätåterförsäljaren Skynjun. Samtliga bolag är ledande inom ljudböcker på sina respektive marknader.

Storytel ser Bulgarien, Turkiet och Island som marknader med stor potential för ljudböcker. Förvärven är i linje med Storytels strategi att expandera globalt.

- Storytel har gjort en fantastisk expansion och vi är glada för förtroendet att vara rådgivare till Storytel i deras fortsatta internationalisering, säger Tobias Edenman, partner på Baker McKenzie i Stockholm.

Tobias Edenman, advokat och partner, Baker McKenzie, tfn 08-566 177 20, tobias.edenman@bakermckenzie.com
Jenny Bildsten, marknadsansvarig, Baker McKenzie, tfn 08-566 177 22, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik.  Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie 13 500 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com