Baker McKenzie biträder Storytel i samband med listbyte till Nasdaq First North

Nasdaq Stockholm AB har godkänt Storytel AB (publ) för notering på Nasdaq First North. Första dag för handel i Storytels aktier är idag den 5 december 2018. Storytel var tidigare listat på Spotlight Stockmarket.

Storytel tillhandahåller en digital plattform och är samtidigt en fullständig förlagsgrupp för författare och användare, vilket tillåter bolaget att föra samman det bästa av både teknologi och publishing. Genom att distribuera böcker och berättelser på en digital plattform kan Storytels användare ta del av de fördelar som läsning och litteratur erbjuder på ett sätt som passar in i en modern livsstil och vilket får läsning att kännas enkelt och njutbart.

Baker McKenzie är legal rådgivare till Storytel i samband med listbytet. Från Baker McKenzie deltar huvudsakligen Tobias Edenman, Joakim Falkner, Johanna Flink, Olof Larsson och Stefan Balazs.

Tobias Edenman, advokat och partner, Baker McKenzie, tfn 08-566 177 20, tobias.edenman@bakermckenzie.com
Jenny Bildsten, marknadchef, Baker McKenzie, tfn 070-3189043, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie 13 200 medarbetare på 78 kontor i 46 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com