Baker McKenzie företräder Carnegie i samband med Rejlers företrädesemission

Rejlers företrädesemission, för vilken teckningsperioden avslutades den 31 mars 2017, övertecknades med 35 procent. Genom nyemissionen kommer Rejlers att tillföras cirka 200 miljoner kronor före avdrag för emissionskostnader.

Rejlers är en av Nordens stora teknikkonsulter som arbetar med projekt inom bygg och fastighet, energi, industri och infrastruktur. Reilers finns på 80 orter runt om i Sverige, Finland och Norge. År 2016 omsatte Rejlers 2,3 miljarder kronor och B-aktien är noterad på NASDAQ Stockholm.

Carnegie Investment Bank AB var finansiell rådgivare till Rejlers i samband med företrädesemissionen. Baker McKenzie var legal rådgivare till Carnegie Investment Bank AB. Baker McKenzies team bestod huvudsakligen av Joakim Falkner med biträde av Stefan Balazs och Ian Gulam.

Joakim Falkner, advokat och partner, Baker McKenzie, tfn 08-566 177 80, joakim.falkner@bakermckenzie.com
Jenny Bildsten, markandschef, Baker McKenzie, tfn 070-318 90 43, jenny.bildsten@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie fler än 13 000 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com