Baker McKenzie fortsätter expandera inom bank och finans

Baker McKenzie har under de senaste 18 månaderna kraftigt förstärkt bank och finans-teamet i europeiska finanscentra såsom London, Frankfurt och Stockholm.

Baker McKenzie har i linje med advokatfirmans fokus på transaktioner och finansiering rekryterat ett 20-tal partners och ett flertal counsels och senior associates från magic circle-byråer, såsom Freshfields och Linklaters, och ledande New York-firmor, såsom White & Case och Ropes & Gray.

I Stockholm har Markus Meuller blivit ny partner och Camilla Holmkvist har börjat arbeta som counsel.

Markus Meuller kommer närmast från Freshfields i New York. Han arbetade dessförinnan på Skadden Arps. Markus kommer framför allt att fokusera på förvärvsfinansiering för nationella och internationella  låntagare och långivare. Markus har gedigen erfarenhet av finansieringar relaterade till private equity-transaktioner.

Camilla Holmkvist arbetade tidigare på Hamilton och innan dess på Ashurst. Camillas kommer främst att arbeta med exportfinansiering, förvärvsfinansiering och fastighetsfinansiering.

Markus Meuller

Camilla Holmkvist

- Markus Meuller och Camilla Holmkvist är erkänt duktiga bank- och finansjurister och vi är glada att de har börjat arbeta hos oss. Vi har nu ett mycket starkt internationellt team med lokal närvaro. I Stockholm är vi nu två partners, en counsel, två senior associates och två associates och vi kommer att utöka teamet med fler juniora jurister. En av våra styrkor är att vi är ett europeiskt team oberoende av geografisk placering. Vi räknar med fortsatt tillväxt och expansion även framöver, säger Mats Rooth, ansvarig partner för bank- och finansgruppen i Stockholm.

Mats Rooth anslöt till Baker McKenzie för snart ett och ett halvt år sedan, med uppgift att bygga upp bank- och finansgruppen i Stockholm och inom EMEA.

- De senaste 18 månaderna har vår bank- och finansgrupp inom EMEA-området växt kraftigt, och vi är nu ett mycket kompetent och erfaret team i viktiga finansiella centra såsom London, Frankfurt och Stockholm. Rekryteringarna har stärkt vårt erbjudande genom hela kapitalstrukturen på både långivar- och låntagarsidan, säger Mats Rooth.

Baker McKenzies globala bank- och finansgrupp består av fler än 600 jurister på 78 kontor i 46 länder.

Mats Rooth, partner och ansvarig för bank- och finansgruppen på Baker McKenzie i Stockholm, tfn 08-566 177 96, mats.rooth@bakermckenzie.com
Anders Fast, Managing Partner, Baker McKenzie Stockholm, tfn 08-566 177 92, anders.fast@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie  13 200 medarbetare på 78 kontor i 46 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com