Baker McKenzie i samarbete med Handelshögskolan i Stockholm

Som en del av vårt mångåriga samarbete med Handelshögskolan i Stockholm kommer Baker McKenzie välkomna en grupp masterstudenter för att arbeta med ett business case kring digital transformation och dess påverkan på advokatbyråers framtida affärsmodeller.

Digital transformation, maskininlärning och artificiell intelligens kommer förändra alla typer av konsultföretag och dess affärsmodeller. Studenterna kommer under sju veckor att arbeta med ett business case som en del av sin masterkurs i affärsutveckling, som i år fokuserar på digital transformation. Caset kretsar kring tanken att lämna affärsmodellen baserad på den fakturerabara timmen för att istället gå mot värdebaserad prissättning och de följdeffekter som kommer av en sådan förändring.

Detta initiativ är en del av Baker McKenzies globala innovationsprogram Reinvent. Engagerade från Baker McKenzie är ett internationellt och multidisciplinärt team som leds av firmans globala Service Design-team och koordineras från kontoret i Stockholm.

Handelshögskolan i Stockholm, grundad 1909, är den ledande handelshögskolan i Norden och Baltikum och har ett högt anseende i Sverige såväl som internationellt.

Om Reinvent
Reinvent är Baker McKenzies innovationsprogram. Det är firmans pågående åtagande att tillämpa smarta lösningar för att möta klienternas utmaningar och strategiska mål genom att accelerera förändring samt leverera snabbhet, noggrannhet, flexibilitet och effektivitetsvinster.

Reinvent samlar Baker McKenzies olika förändringsinitiativ för bättre klientresultat. Det kopplar samman firmans tjänstedesign, alternativa juridiska tjänster och juridisk projektledning, Global e-Discovery och Data Advisory-teamet, innovationsstipendiet, startup-programmet för legal tech med mera. Men Reinvent är mer än summan av dessa delar.

Baker McKenzies innovationsstrategi inkluderar att:

• samla och engagera kollektiv kunskap internt och externt
  • förbättra hur människor interagerar med oss ​​som företag
  • utforska nya affärsmodeller