Baker McKenzie legal rådgivare i Readlys börsnotering

Den 17 september 2020 inleddes handeln med Readlys aktier på Nasdaq Stockholm. I samband med börsnoteringen genomförde Readly en nyemission av aktier. Härigenom tillförs Readly 450 miljoner kronor före transaktionskostnader.

Erbjudandet har fått ett stort intresse bland såväl institutionella investerare i Sverige och internationellt som allmänheten i Sverige.

Readly erbjuder kunder en digital prenumerationstjänst av magasin med innehåll från tredjepartsförlag.

Baker McKenzie var legal rådgivare till Readly och huvudägaren Zouk Capital LLP i samband med börsnoteringen. Baker McKenzies team bestod huvudsakligen av Joakim Falkner, Henric Roth, Olof Larsson, Ian Gulam, Stefan Balazs och Marlene Wiklund. ABG Sundal Collier agerade Sole Global Coordinator och Sole Bookrunner och Handelsbanken Capital Markets var Lead Manager i samband med börsnoteringen.

Joakim Falkner, advokat och partner, Baker McKenzie
E-post: joakim.falkner@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie närmare 13 000 medarbetare på 77 kontor i 46 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com