Baker McKenzie legal rådgivare i samband med FRISQs riktade nyemission

FRISQ Holding AB (publ) har beslutat om en riktad nyemission som kommer att tillföra bolaget cirka 67 miljoner kronor före emissionskostnader.

FRISQ avser att använda likviden från emissionen till att etablera företaget i USA samt till fortsatt stöd av FRISQs utveckling och verksamhet, såsom exempelvis deltagande i större upphandlingar tillsammans med partners.

FRISQ är ett healthtech-bolag som utvecklar globalt skalbara digitala verktyg för interaktiv kommunikation mellan olika aktörer i vårdkedjan.

Carnegie Investment Bank AB (publ) är Sole Bookrunner och Lead Manager och Baker & McKenzie Advokatbyrå KB är legal rådgivare i samband med den riktade nyemissionen.

Från Baker McKenzie deltar huvudsakligen Joakim Falkner, Ian Gulam, Per Blom, Olof Larsson och Stefan Balazs.

Joakim Falkner, advokat och partner, Baker McKenzie, tfn 08-566 177 80, joakim.falkner@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik.  Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie 13 500 medarbetare på 78 kontor i 46 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com