Baker McKenzie legal rådgivare i THQ Nordics riktade emission

THQ Nordic har emitterat cirka 7,2 miljoner nya aktier av serie B i en private placement till svenska och internationella institutionella investerare. Genom emissionen tillförs THQ Nordic cirka 600 MSEK före emissionskostnader.

Likviden ska bland annat användas till förvärv av varumärken och spelutvecklingsstudios samt till investeringar i utvecklingen av THQ Nordic.

Carnegie Investment Bank är sole bookrunner och lead manager och Baker McKenzie är legal rådgivare i samband med transaktionen. Från Baker McKenzie deltar huvudsakligen Joakim Falkner, Johanna Flink och Ian Gulam.

Om THQ Nordic
THQ Nordic förvärvar, utvecklar och förlägger PC- och konsolspel. Bolaget har en bred portfölj omfattande 275 spel och 85 egna varumärken. THQ Nordics aktier är noterade på Nasdaq Stockholm First North.

Joakim Falkner, advokat och partner, Baker McKenzie, tfn 08-566 177 80, joakim.falkner@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik.  Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie 13 500 medarbetare på 77 kontor i 47 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com