Baker McKenzie legal rådgivare när Ovzon genomför kapitalanskaffning om cirka 504 MSEK

Styrelsen i Ovzon AB (publ) har  beslutat att genomföra en kapitalanskaffning om totalt cirka 504 miljoner kronor före avdrag för transaktionskostnader. Kapitalanskaffningen genomförs via en riktad nyemission av aktier om cirka 350 miljoner kronor och via en fullt garanterad företrädesemission om cirka 154 miljoner kronor.

Den riktade nyemissionen och företrädesemissionen förutsätter godkännande av den extra bolagsstämma som planeras att hållas den 18 maj 2020.

Ovzon erbjuder en mobil bredbandstjänst via satellit som kombinerar hög datahastighet med hög mobilitet. Kapitalanskaffningen genomförs i syfte att öka Ovzons finansiella stabilitet och flexibilitet.

Carnegie Investment Bank AB (publ) är finansiell rådgivare och Baker McKenzie är legal rådgivare till Ovzon i samband med kapitalanskaffningen. Baker McKenzies team består av Joakim Falkner, Ian Gulam, Johanna Flink och Stefan Balazs.

Joakim Falkner, advokat och partner, Baker McKenzie, tfn 08-566 177 80, joakim.falkner@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande advokatbyråer med inriktning på affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie närmare 13 000 medarbetare på 77 kontor i 46 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem. www.bakermckenzie.com