• Baker McKenzie/

Baker McKenzie legal rådgivare till ABG Sundal Collier och Kempen & Co vid SynAct Pharmas företrädesemission

SynAct Pharma har genomfört en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare om cirka 150 miljoner kronor till en teckningskurs om 63 kronor per aktie.

SynAct Pharma är en läkemedelskoncern som bedriver forskning och utveckling inom inflammatoriska sjukdomar. Intäkterna från företrädesemissionen kommer att användas för att genomföra ytterligare kliniska fas 2-utveckling med AP1189 inom reumatoid artrit, fortsatt utveckling av AP1189 för njursjukdom, driva övriga forsknings- och utvecklingsaktiviteter relaterade till AP1189 och nya molekyler, samt att täcka allmänna administrationskostnader,

ABG Sundal Collier och Kempen & Co är Joint Global Coordinators i samband med företrädesemissionen. Baker McKenzie agerar legal rådgivare till Joint Global Coordinators med ett internationella kapitalmarknads-team bestående av Joakim Falkner och Johanna Flink i Stockholm samt Adam Farlow och Charles Farnsworth i London.

Joakim Falkner, advokat, partner, solicitor, head of Capital Markets - Europe, Middle East & Africa, Baker McKenzie
Tfn: 08-566 177 80
E-post:
joakim.falkner@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik.  Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie drygt 13 000 medarbetare på 77 kontor i 46 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem och verksamheten är klimatneutral (egen granskning) sedan 2020
www.bakermckenzie.com