Baker McKenzie legal rådgivare till AGIC Capital vid förvärv av majoritetspost i Grafotronic

Baker McKenzie agerade legal rådgivare till AGIC Capital vid förvärv av en majoritetspost i Grafotronic AB och samtliga dotterbolag, för ett ej avslöjat belopp.

Grafotronic är en ledande tillverkare av automatiserade tillverkningslösningar rull-till-rulle för digital etikettutskrift och elfordonsbatterier.

AGIC Capital är en europeisk-asiatisk fond som fokuserad på investeringar i avancerade industri- och hälsoteknikföretag, som har mer än 2,2 miljarder USD i tillgångar under förvaltning.

Baker McKenzie agerade legal rådgivare med ett internationellt team som leddes av delägarna Anders Fast och Costin Mihailescu i Stockholm, Tomasz Krzyzowski i Warszawa och Zhang Hong i Shanghai (Baker McKenzie FenXun [FTZ] Joint Operation). Bland de övriga team-medlemmarna återfanns de biträdande juristerna Emelie Hager och Adrian Sundberg i Stockholm samt Łukasz Targoszyński och Piotr Pawlowski i Warszawa.