Baker McKenzie legal rådgivare till Arlandastad Group vid börsnotering

Den 15 september 2021 inleddes handeln med Arlandastad Group AB:s (publ) aktier på Nasdaq First North Premier Growth Market. Intresset för noteringen har varit mycket stort från såväl allmänheten som institutionella investerare och erbjudandet har övertecknats kraftigt. Priset per aktie i erbjudandet var 67,50 kronor, motsvarande ett marknadsvärde på bolaget om cirka 3,8 miljarder kronor.

Arlandastad Group är ett fastighetsbolag som grundades 2005 och har ett långsiktigt investeringsperspektiv med fokus på att identifiera strategiska markområden i syfte att utveckla fastigheter till dess fulla potential. Verksamheten har hittills fokuserat på att förädla och förvalta ett 240 hektar stort markområde som utgör angöringen till Stockholm Arlanda Airport, Explore Arlandastad.

Avanza Bank AB (publ) agerade Sole Coordinator och Bookrunner. Baker McKenzie agerade legal rådgivare till Arlandastad Group med ett Capital Markets team bestående av Stefan Balazs, Henric Roth, Per Blom, Marlene Wiklund och Kristina Dunbring (Real Estate).

Henric Roth, advokat och partner, Baker McKenzie
E-post:
henric.roth@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik.  Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie närmare 13 000 medarbetare på 77 kontor i 46 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem och verksamheten är klimatneutral sedan 2020. www.bakermckenzie.com