Baker McKenzie legal rådgivare till Biamp vid förvärv av Evoko

Baker McKenzie agerade legal rådgivare till Biamp, en ledande leverantör av professionella audiovisuella lösningar för ett brett spektrum av kommersiella tillämpningar, vid förvärv av Evoko, en svensk tillverkare känd för sina avancerade schemaläggningssystem.

Evoko, med huvudkontor i Stockholm, är en ledande innovatör inom intuitiva tekniklösningar för arbetsplatser. Dess produkter inkluderar rumsbokningslösningar och skrivbordsplaneringssystem utformade för att öka produktiviteten och effektivisera kontorsverksamheten. Dessa unika och framåtsträvande erbjudanden kommer att utöka Biamps nuvarande portfölj och befästa dess status som en heltäckande leverantör av professionella AV-lösningar.

Baker McKenzie agerade legal rådgivare till Biamp i förvärvet med ett team bestående av bland andra Sten Bauer, Sofie Sternberg, Melinda Roos, Amanda Thieme och William Höglund

Sten Bauer, advokat och senior counsel, Baker McKenzie
E-post: sten.bauer@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie drygt 13 000 medarbetare på 74 kontor i 45 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem och verksamheten är klimatneutral sedan 2020. www.bakermckenzie.com