Baker McKenzie legal rådgivare till Capillar Equity vid bildandet av Nordic Climate Group

Capillar Equity har tillsammans med 20 kylföretag bildat Nordic Climate Group. Målet är att skapa en stark och framträdande aktör inom projektering, installation och service av kyla och värme med kringtjänster på den svenska marknaden. Redan från start består Nordic Climate Group av 20 kylföretag och tolv franchisetagare. Tillsammans omsätter gruppen 1,3 miljarder kronor och har cirka 500 medarbetare. Baker McKenzie är legal rådgivare till Capillar Equity i transaktionen.

Capillar Equity är ett nordiskt investmentbolag som investerar i mindre och medelstora bolag i Norden för att genom tillväxt, lönsamhetsförbättring och ökad professionalism utveckla dem till ledande inom sin bransch. Bakom Capillar Equity står institutionella såväl som privata investerare.

Baker McKenzies team utgjordes av bland andra Anna Orlander, Erik Holmgren, John Gustafson, Sofie Sternberg, Camilla Holmkvist, Markus Meuller, Georg Jonsson, Ronja Benediktsson, Eric Brinck, Margarita Kozlov och Richard Grön.

Anna Orlander, advokat och partner, Baker McKenzie
E-post: anna.orlander@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie närmare 13 000 medarbetare på 77 kontor i 46 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem och verksamheten är klimatneutral sedan 2020. www.bakermckenzie.com