Baker McKenzie legal rådgivare till Diet Doctor vid nyemission

Diet Doctor har stängt sin första finansieringsrunda och tagit in 38 miljoner kronor genom en nyemission. Investeringen leddes av Centripetal Capital, som bland andra Saeid Esmaeilzadeh står bakom.

Svenska hälsoplattformen Diet Doctor driver världens största webbsida för lågkolhydratkost med 75 000 betalande medlemmar och miljontals besökare varje månad.

Baker McKenzie agerade legal rådgivare åt Diet Doctor i samband med investeringen. Firmans team bestod av Carl Svernlöv, Erik Holmgren och Carl Isaksson. Arbetet med investeringen leddes från Diet Doctors sida av Chief of Staff Shaan Archer.

Carl Svernlöv, advokat och partner, Baker McKenzie
E-post: carl.svernlov@bakermckenzie.com

Baker McKenzie är en av världens ledande fullservicebyråer inom affärsjuridik. Sedan 1949 har Baker McKenzie tillhandahållit kvalificerade juridiska tjänster till flera av världens mest framstående företag, organisationer och offentliga institutioner. I dag har Baker McKenzie drygt 13 000 medarbetare på 77 kontor i 46 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991. Företagets svenska kontor är miljöcertifierat i enlighet med ISO 14001 miljöledningssystem och verksamheten är klimatneutral (egen granskning) sedan 2020. www.bakermckenzie.com